Dag twee en drie van onze stage! - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Natascha Laar - WaarBenJij.nu Dag twee en drie van onze stage! - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Natascha Laar - WaarBenJij.nu

Dag twee en drie van onze stage!

Door: Natascha van de Laar

Blijf op de hoogte en volg Natascha

03 April 2014 | Finland, Niinikoski

Woensdag was onze eerste echte werkdag, ik ga in de ochtend werken in de tuin en in de middag werk ik in het huisje waar ik overnacht! Ik kreeg als eerst een rondleiding in de tuin, wat ze allemaal hadden, waar ze alles voor gebruiken enzovoort! Het was leuk om te zien en wat is die tuin groot, met twee grote kassen en nog een huisje waar ze in werken. Ze hebben een grote werkplek waar ze allerlei biologisch eten maken van de groenten en fruit die ze zelf telen! Het was super om te zien. Ik ben daar begonnen met het overplanten van groenten, tussendoor vertelde ze me een hele hoop over de groenten en fruit maar mijn Engels is niet als de beste, dus was het vaak gokken wat voor groenten het was!

Na het werken in de tuin was er een ontmoeting voor alle mensen van Tapola, wat is dat leuk zeg! Iedereen mag iets vertellen als hij wil, dus de ene vertelde wat over sport de ander over Pasen hoe die week eruit komt zien, een ander groepje vertelde weer over de vakantie van pas en lieten leuke foto`s zien en noem zo maar op! Ook is het de bedoeling dat de nieuwe mensen hun voorstellen, dus dat gold ook voor ons! Daar gingen we sprekend in het Engels vertellen over onze hobby`s onze huisdieren en over over onze opleiding, gelukkig vertaalde de huismoeder van mijn huisje al onze dingen, zodat het toch een beetje verstaanbaar was voor de bewoners. Na de ontmoeting gaat iedereen weer aan het werk, dus voor mij de taak om te werken en helpen in het huisje!

Woensdag hadden we wortelsoep niet echt mijn favoriet haha, maar we proberen alles :P

Al de mensen zijn zo vriendelijk en open, het is leuk om te zien! :D Van een aantal bewoners leer ik Fins, dan zijn we onderweg naar het werk en wijzen ze van alles aan en zeggen het dan in het Fins.

In de avond nog gezellig gekletst en lekkere koffie gedronken met Yvonne en Sheradine!

Donderdag: Ik ben verhuisd van kamer eerst sliep ik in een kamer boven het kantoor, want mijn nieuwe kamer was bezit. Maar vandaag mocht ik erin! Dus ik heb hem mooi ingericht, met lieve kaartjes, foto`s en natuurlijk al mijn spullen.

In de avond ben ik samen met een begeleider en een bewoner mee muziek gaan maken, de finse muziek is zo anders en de taal, maar het is leuk om te horen! Het is echt Finse muziek, ik gaf het ritme aan de begeleider speelde piano en de bewoner op de drums!
Hierna nog even gewandeld in de omgeving van Niinikoski en een lekkere snack (youghurt met musli) gegeten met alle bewoners van mijn huisje!

Jeeej zaterdag is onze eerste Finse les!!!! :D Ik heb er zo`n zin in om het te leren, dus binnenkort hoop ik het een beetje te kunnen spreken!

Maar nou ga ik lekker slapen in mijn nieuwe kamertje! Tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Hoi hoi, leuk dat je mijn blog volgt. Hierin vertel ik al mijn ervaringen en momenten die ik mee maak op mijn buitenlandstage in Finland!

Actief sinds 21 Maart 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 8215

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Buitenlandstage Finland

Landen bezocht: