Aangekomen in Finland - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Natascha Laar - WaarBenJij.nu Aangekomen in Finland - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Natascha Laar - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Finland

Door: Natascha van de Laar

Blijf op de hoogte en volg Natascha

01 April 2014 | Finland, Niinikoski

Hoi hoi allemaal, de laatste dagen hebben we nog van alles gedaan om iedereen nog te zien, vrijdag hadden we ons afscheidsfeestje gehad, het was erg gezellig en nog even goed met iedereen gekletst en afscheid genomen! Na al het inpakken en opnieuw weer uitpakken omdat de koffers te zwaar waren en we eigenlijk veel te veel mee wilde nemen, was het eindelijk zover om nog even gezellig te barbecueën met het gezin! We hebben een gezellig avondje gehad!

Maandag was het al vroeg opstaan om richting Schiphol te gaan, de tranen begonnen al te lopen toen we het vliegveld zagen. Na het wachten was het zover, Yvonne, Sheradine en ik moesten afscheid nemen van alle lieve mensen die mee gingen zwaaien! Iedereen nog een dikke vette knuffel gegeven en een dikke kus, zodat we er voor een tijdje tegenaan kunnen!!! <3 Gelukkig goed door de douane heen gekomen, was ik er eindelijk doorheen ging mijn rits van mijn koffer kapot :( maar Sheradine was er gelukkig en had hem weer gemaakt :D.
Lagen we lekker te slapen in het vliegtuig, kwamen ze met heerlijke koekjes en broodjes! Jammie daar houden we wel van, Sheradine en Yvonne hadden vast geproost met een lekker wijntje. Het vliegen was echt super om te zien, dit was nu de tweede keer voor mij maar het blijft zo mooi om alles van bovenaf te zien!

Aangekomen in Finland, het was flink even zoeken met die andere taal hoe het hier werkte, maar uiteindelijk hadden we Sabine gevonden! Onderweg naar Tapola heeft ze al een hele hoop verteld over Finland, Tapola en andere dingen! Eenmaal aangekomen, woow Tapola is echt heel erg groot en mooi dit had ik niet verwacht toen ik het af en toe eens bekeek op internet!
Sabine liet de huizen zien waar we de komende tijd zullen overnachten en werken! Ieder heeft zijn eigen huis waar die overnacht, met ieder zijn mensen waar we bij leven! Ik werd vriendelijk begroet en kreeg al meteen een knuffel toen ik binnenkwam! Ze hadden lekkere yoghurt bewaard, zodat ik toch nog iets had gegeten voordat ik zou gaan slapen.

De eerste nacht was wel even anders en wennen, omdat je het niet gewend bent en het heel anders is als thuis! De volgende ochtend heb ik meegegeten met het huisje waar ik slaap, samen met de bewoners! De finse taal valt echt enorm tegen maar beetje bij beetje leren we het.
Hier een paar finse woordjes, alvast een begin :P: Moi = Hallo en moi moi = doei, Mita kuuluu = hoe is het?
Vandaag had ik al een beetje geholpen in het huis, met het koken voor het middag eten, het poetsen van de sauna, want elke dinsdag en vrijdag is het sauna dag voor de inwoners met niet te vergeten heerlijk ijs! In de middag hebben we heerlijk gegeten.
Na het eten hebben we een rondleiding gehad, waar we alles kunnen vinden, waar we gaan werken en een heleboel meer! Het ziet er allemaal zo leuk uit, ik ben echt benieuwd naar morgen! In de avond was ik uitgenodigd bij een ander huis, om daar mee te eten! Ook daar heb ik finse woordjes geleerd en de mensen een beetje leren kennen. Samen met Yvonne en Sheradine hebben we een filmpje gekeken en lekker Hollandse thee gedronken, want het eten en drinken is hier toch wel anders hihi!

Morgen staat er een leuke dag op ons te wachten, we gaan voor de eerste keer werken in de workshops en ook gaan we bij de bijeenkomst waar alle bewoners van Tapola komen onszelf voorstellen! De mensen zijn erg vriendelijk, dus het zal vast wel goed komen :D

Ik denk dat ik nu wel genoeg heb verteld, het is hier nu 22:00 dus tijd om nog snel even te skype en dan lekker te gaan slapen! Doei doei

  • 01 April 2014 - 21:22

    Lisa Oosthoek:

    Een goed begin, is het halve werk! ;-)
    Geniet ervan en de groetjes aan je grote zus.
    X

  • 01 April 2014 - 21:38

    Natascha Van De Laar:

    Dankjewel dat gaan we zeker doen, het is nu al leuk haha!
    Je krijgt de groetjes terug :D
    X

  • 02 April 2014 - 10:20

    Lisette:

    Heel veel plezier daar! Ook aan Sheradine!!!

  • 02 April 2014 - 15:24

    Jacqueline :

    AANGEKOMEN IN FINLAND.

    alles is uiteindelijk goed gekomen ,met al die zware koffers en heel veel stress .
    en enkele kilo"s lichter naar het vliegveld.
    Nu daar genieten en heel veel leren ,met al die vriendelijke mensen.

    heel veel lieve groetjes xxx

  • 02 April 2014 - 19:47

    Michelle:

    Super leuk om jullie verhaal te lezen en om te horen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben!
    Natascha, we gaan snel skypen! Ik zal mijn skypenaam eens gaan opzoeken hahaha!
    We spreken elkaar snel! Heeel veel plezier! Geniet ervan!

    Liefs

  • 03 April 2014 - 15:22

    Jennifer:

    hee meid, echt heel leuk om te lezen hoe het daar is en wat jullie allemaal hebben of gaan doen! ik vind het zo mooi dat jullie ook zo positief zijn en het toch effe doen, echt heel knap. ik mis jou wel heel erg joh. hopelijk zijn 3 maanden snel voorbij ik heb echt zin om jullie weer te zien en weer te knuffelen en gek te doen en natuurlijk uit,. maar zussies heel veel succes en veel plezier daar spreek je nog op skype dikke kus xxxx

  • 03 April 2014 - 20:43

    Natascha Van De Laar:

    hihi dat klopt alles paste er uiteindelijk in gelukkig! Met zijn alle op de koffer zitten en klaar:P Ga er zeker van genieten, het is wel super leuk!lieve groetjes terug thuis XXX

    Haha doe dat maar eens Michelle dan kunnen we even bijkletsen :p. Liefs

    Aah ik mis jou ook super erg Jennifer, ik mis alles heel erg! Gelukkig hebben we drukke en leuke dagen, dus dan gaat de tijd snel!JA dat gaan we zeker doen, krijg je een dikke vette knuffel terug! Tot op skype Dikke KUS xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Hoi hoi, leuk dat je mijn blog volgt. Hierin vertel ik al mijn ervaringen en momenten die ik mee maak op mijn buitenlandstage in Finland!

Actief sinds 21 Maart 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 8214

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Buitenlandstage Finland

Landen bezocht: